• communicatie

Tekststrategie voor sterke teksten

Leerdoelen

  • leer sterke teksten schrijven
  • jezelf door middel van tekst nog beter profileren op LinkedIn
  • tips voor een goede sollicitatiebrief
Denken en keuzes vastleggen voordat je begint met schrijven. Dat geldt ook voor je sollicitatiebrief en je profieltekst op LinkedIn. Je hebt de passende vacature voor je, je CV up to date, de info van het bedrijf of bureau uitgeplozen en je zit vol goede moed achter je laptop. Je begint met schrijven en dan loop je vast. Herkenbaar?

Wat is nou een goede sollicitatiebrief met de juiste tekst? Waarin jij overkomt zoals je bent, jezelf goed kunt presenteren maar vooral ook echt degene die de brief leest kunt overtuigen?  En die profieltekst op LinkedIn. Het 1e wat andere mensen op Linked In van je zien na je naam. En wat naar voren komt in zoektermen. Zo summier maar oh zo belangrijk. 

De methode 'Drie denkstappen naar sterke teksten' is ontwikkeld door Marian Stoppelenburg. Met haar jarenlange ervaring in het bedrijfsleven (marketing en reclame) en 16 jaar werkervaring als docent communicatie, marketing en onderzoek in het HBO en WO is zij in 2009 haar bedrijf Consonante gestart. Tekststrategie is de corebusiness van Consonant en Marian heeft inmiddels bij vele diverse bedrijven in het zakenleven en bij de overheid haar methode kunnen implementeren. Zij geeft trainingen door heel Nederland en is actief via social media. 

In dit webinar krijg je middels de 3 Denkstappen de juiste tools voor om teksten voor je sollicitatiebrief schrijven en jezelf nog beter te profileren op LinkedIn middels je profieltekst. 
  • eventmanager

    Petra Van der Vlugt

  • over de trainer

    Marian Stoppelenburg

    Als trainer tekststrategie laat ik je ontdekken waaróm een teksten niet effectief is. Je leert vervolgens hoe je dat probleem volgens de principes van tekststrategie oplost én voorkomt. Als 'sociaal ondernemer' bied ik gratis cursussen en presentaties tekststrategie aan voor mensen die op dit moment geen betaald werk uitvoeren en hun positie op de arbeidsmarkt of in de maatschappij willen versterken door ontmoetingen met onbekenden (werkzoekenden, studenten, vrijwilligers, statushouders, gepensioneerden, huisvaders en -moeders…)

“Wat mij energie gaf om door te gaan waren de events die ik heb mogen organiseren als vrijwillig eventmanager en de positieve reacties die je krijgt van de deelnemers. Daarnaast leerde ik zelf veel, vergrootte ik mijn netwerk en zichtbaarheid en deze ervaring staat natuurlijk goed op mijn cv.”

- Dennis (50, ‘s Gravenzande)