Wij geloven in de kracht van ontmoetingen

Events in de buurt van

event is vol!
'Virtuele tea topics' meet-up
vr 10 apr

Online

  • flow & fun

'Virtuele tea topics' meet-up

Mis jij ook de gezellige ontmoetingen na een JobOn workshop?Om elkaar ook in deze bijzondere tijd te inspireren en motiveren, organiseren Jobon eventmanagers Ineke van der Pol en Renate Vriezekolk een ontmoeting in de vorm van een ‘virtuele thee’. Wat gaan we doen?Je kent vast de tea topics vragen. Dit zijn vragen gedrukt op theezakjes die aanzetten tot nadenken. In deze meet-up gaan we elkaar vragen stellen, zoals die op theezakjes van werkzoekenden kunnen staan. Hierbij valt te denken aan vragen zoals: hoe inspireer jij jezelf in deze tijd? Hoe ga jij om met de veranderde omstandigheden op de arbeidsmarkt? Hoe solliciteer jij tijdens de coronacrisis? Wat is jouw ervaring met alternatieve vormen van sollicitatiegesprekken? Zin om mee te praten? Als jij zelf zorgt voor een lekkere kop koffie of thee en een positieve mindset, dan zorgen wij voor de vragen en de virtuele ruimte. Deze interactieve meet-up vindt plaats in een kleine setting (maximaal 8 deelnemers). Dus meld je snel aan! Praktische informatieOm interactief deel te nemen is een webcam en microfoon nodig , zodat we elkaar kunnen zien en horen.

Dit is jouw moment, pak die kans en zit niet te slapen!
vr 10 apr

Online

  • coaching

Dit is jouw moment, pak die kans en zit niet te slapen!

Voor Bas Westland kent LinkedIn geen geheimen. Hij heeft al meer dan 50 workshops gegeven bij JobOn/DeBroekriem. Vaak over het thema Je nieuwe baan via LinkedIn. Daarin legt hij uit hoe recruiters jou als kandidaat opzoeken en selecteren. Bas is prikkelend, eerlijk en houdt werkzoekenden een spiegel voor. Soms is hij confronterend, maar altijd zorgt hij dat mensen geïnspireerd naar huis gaan. Wil jij leren hoe je in deze Corona-periode de kansen ziet én grijpt die er zijn? En wil je zorgen dat recruiters met jou in gesprek willen doordat je alle ins en outs van LinkedIn snapt? Meld je dan nu aan voor dit webinar bij JobOn. 

Oefen je pitch
vr 10 apr

Online

  • personal branding

Oefen je pitch

Zowel in netwerk- als sollicitatiegesprekken is het handig om je persoonlijke pitch paraat te hebben. Een persoonlijke pitch is een krachtig middel om jezelf bondig en pakkend te presenteren waardoor je potentiële nieuwe werkgever of klant snel een beeld over je vormt en jou beter onthoudt.  Aan de hand van een aantal opdrachten ga je nadenken over je pitch: wie ben je, wat wil je en wat is jouw unieke verhaal? Vervolgens gaan we virtueel met elkaar oefenen en geven we elkaar positieve, opbouwende feedback. Na dit online webinar heb je de basis voor een sterke pitch en genoeg handvatten hoe je dit in de toekomst kan gebruiken.   Het webinar wordt gegeven door Pieter Vermeer van JobOn. Hij heeft de afgelopen jaren honderden elevator pitches opgenomen en weet als geen ander wat er nodig is om een verhaal goed over te brengen. Om deze online training te volgen heb je een laptop met webcam nodig, of anders een mobiel op een statief aangezien het storend is als de camera tijdens de training niet stabiel is.

  • di 14 apr
    event is vol!

    Online

    • ondernemerschap

    Een toekomst als Virtual Assistant, iets voor jou?

    Het beroep Virtual Assistant (VA) is in opkomst en zeker nu we midden in de Coronacrisis zitten. Een Virtual Assistant ondersteunt ondernemers en midden- en kleinbedrijven bij de dagelijkse werkzaamheden. Hierbij kun je denken aan agenda- en emailbeheer, onderhoud website en social media, ondersteuning financiële administratie, organiseren van evenementen, etc. Al die zaken waar ondernemers geen tijd of geen zin in hebben, maar wel moeten gebeuren. Door het ontzorgen van de ondernemer kan deze zich meer bezighouden met zijn of haar passie. Maar denk ook bijvoorbeeld aan de Office-Manager die op afstand de werkzaamheden verricht. Die als spin in het web zorgt dat de directie nergens meer aan hoeft te denken en op deze manier ontzorgt. Steeds meer bedrijven kijken nu ook naar deze mogelijkheden en zien hier de voordelen van in. Een VA is niet per definitie een ZZP-er maar kan ook in loondienst werken en hun manager/leidinggevende ondersteunen.​In 2015 hebben Mirelle Petit en Mariëlle Elsing de stap naar het ondernemerschap gezet. Zij ontzorgen met veel plezier ondernemers vanuit Elle Office Support. Zij helpen hen zodat zij zich helemaal kunnen richten op hun core business. Zij worden regelmatig gevraagd om advies en begeleiding door mensen in dit vak. Daarom hebben zij in 2018 de Welles! Office Academy opgericht om zo hun ervaringen en expertise te delen door middel van de opleiding van startende Virtual Assistants en Inspiratiesesssies en workshops. Dit doen ze in samenwerking met gespecialiseerde partners én een aantal van hun klanten. Zij helpen hiermee andere Virtual Assistants op weg om met net zoveel plezier dit werk uit te voeren als zij doen.Tijdens dit informatieve webinar zullen Mirelle en Mariëlle hun ervaringen delen over het vak en is er ruimte om vragen te stellen.

  • di 14 apr

    Online

    • coaching

    Hans van Breukelen: Maak je comeback!

    Hans van Breukelen maakt een comeback! Dit webinar stond aanvankelijk op 6 april gepland, maar vanwege technische problemen is het uitgesteld naar dinsdag 14 april.Solliciteren is topsport bedrijven. Via een uitgestippelde strategie worden doelen behaald. Daarbij zijn de juiste instelling (houding en gedrag) en werkplezier beslissende factoren, die bepalend zijn of het gewenste resultaat gehaald wordt. Jouw aanpak, maar ook je doorzettingsvermogen en je focus is daarbij doorslaggevend.Als ‘ervaringsdeskundige’ in het bedrijfsleven en de topsport heeft Hans van Breukelen een praktische visie ontwikkeld, die hij op doelgerichte wijze in dit webinar bij JobOn gaat delen. Hans van Breukelen schreef samen met Benno Diederiks het boek 'Maak je comeback. Hierin legt hij niet alleen uit hoe je zelf een comeback kunt maken na een tegenslag. Hij gaat nog een stap verder. De voormalig keeper biedt je de helpende hand om invulling te geven aan je comeback.Voel je je momenteel uitgerangeerd? Ben je ontslagen en zit je thuis? Of moet je vanwege het Corona-virus vanuit huis werken en denk je momenteel veel na over je loopbaan? Merk je dat het heilige vuur  is verdwenen en vind je geen voldoening meer in je werk? Grijp nu je kans! Dit is hét moment om jezelf opnieuw uit te vinden.Je hebt misschien geen controle over de tegenslag die jou is overkomen, maar jij bent wél degene die bepaalt hoe je ermee omgaat. Doe dat dan ook. Maak je comeback. Durf, neem risico’s, maak keuzes, maak fouten, focus, volhard in wat je doet en schrijf je eigen scenario’s. Want er is maar één regisseur van je eigen leven – en dat ben jij.In dit webinar geeft Hans van Breukelen alle tools om tegenslag om te zetten in nieuwe kansen.  Je ontwikkelt de veerkracht om met hervonden moed en vitaliteit weer aan de slag te gaan met het werken aan je passie. Het persoonlijke verhaal van voormalig topkeeper Hans van Breukelen loopt als een rode draad door dit webinar. Hans vertelt openhartig en gedetailleerd hoe hij met behulp van de comebackmethode de persoonlijke en professionele tegenslagen in zijn leven heeft overwonnen. Hans van Breukelen heeft vorig jaar ook al eens bij een landelijke teamdag voor alle vrijwilligers van JobOn een masterclass verzorgt, dit is zo goed bevallen dat we hem nu hebben gevraagd voor dit webinar. 

  • di 14 apr
    event is vol!

    Online

    • coaching

    In actie vanuit je passie!

    Passie heeft te maken met de belangrijkste waarden in je leven. Waar sta jij voor? Waar sta je absoluut achter? Wat vind jij belangrijk in het leven? Hoe herken je deze en hoe kan je ze inzetten bij het zoeken naar passende vacatures? Door meer inzicht te krijgen in jouw passies kun je gerichter solliciteren of ervoor kiezen je passie in jouw hobby te stoppen.  Wie ben jij en waar word jij gelukkig van. Daar gaat het om. Wat heb je nodig om fluitend naar je werk en vol energie weer thuis te komen?  Tijdens deze workshop krijg je inzicht in jouw manier van doen. Dit is een weergave van al je bewuste en onbewuste geloofsovertuigingen. Verandering van patronen leidt tot groei en geeft meer toegang tot jouw kwaliteiten, passie en authenticiteit, kortom jouw potentieel. Verandering is het constante proces van het leven. Zie de uitdagingen tot verandering als een uitnodiging jezelf beter te leren kennen. Neem hierin je passie mee, dat maakt het makkelijker om met veranderingen om te gaan.  De workshop wordt gegeven door Léonne Meijs. Zij is bekend met de ups en downs van het netwerken, vinden van werk, jezelf zichtbaar maken en leren (anders) communiceren. Als NLP coach en trainer leert zij mensen hoe ze van stilstand weer in beweging kunnen komen op weg naar dat waar ze écht blij van worden.

  • wo 15 apr

    Online

    • flow & fun

    Solliciteer effectief met flow, focus en fun

    Wil jij je dag leuk beginnen met een Lekker Ochtendritueel wat je rust & energie geeft ? En die fijne flow daarna ook heel de dag vast houden in  alles wat je doet ? Volg dan dit webinar voor meer Voldoening, Productiviteit en Werkplezier. Juist NU tijdens, het Corona tijdperk kan je daar de vruchten van plukken.In dit hectische, digitale tijdperk met veel thuiswerken, is het voor velen een uitdaging in de flow te blijven en te blijven focussen op je kerntaken. Zeker met alle 24/7 email, WhatsAppjes en social media berichten die we op ons afgevuurd krijgen en de hoge verwachtingen van anderen en onszelf.Tijdens zijn inspiratiesessies en workshops motiveert Giel Boes organisatie, team en individu om doelen  concreet uit te werken en ook te behalen. Op een efficiënte manier met een gezonde dosis Brabantse humor. “Focus met Fun” is namelijk het motto van Giel!Deelnemers krijgen hands-on al meteen praktische tips en tools mee, die meteen al toegepast kunnen worden. Zoals bijvoorbeeld de basis voor een Lekker Ochtendritueel en het aanleren van Goede Gewoontes.Wil jij effectief solliciteren in Flow met Focus en met Fun? Schrijf je dan in voor dit webinar. 

  • wo 15 apr
    event is vol!

    Online

    • solliciteren

    Solliciteer vanuit marketingperspectief

    Zorg ervoor dat jij met je sollicitatiebrief wordt uitgenodigd voor het sollicitatiegesprek en leer nu hoe je écht stappen zet richting jouw nieuwe droombaan. Solliciteren begint meestal – nog steeds - met het schrijven van een sollicitatiebrief. Oef!Maar wat als je de brief ziet als het begin van het gesprek? Van je toekomst? En je de werkgever meteen overtuigt van jouw kwaliteiten? Leer écht opvallen met je verhaal.  Hoe dan??!!Begin bij de werkgever. En niet bij jezelf en jouw probleem (een baan vinden). Draai het om!Wat vind je nou zo leuk aan deze organisatie? Aan deze branche? Waar ligt jouw gewenste werkgever wakker van? Wat heeft hij nodig? En wat kun jij daaraan doen? En hoe? Waarom ben jij die oplossing? Dáár gaat het over in je brief. En dus ook in je voorbereiding!  Wat kun je verwachten van deze workshop?In deze workshop leert Ingrid Hakkert je anders kijken naar jezelf en naar jouw potentiële werkgever. Met haar eenvoudige stappenplan loodst ze je langs alle obstakels van DE BRIEF. Zodat ook jij die keigoede aantrekkelijke effectieve brief schrijft, waarmee je wordt uitgenodigd. Oók als je geen genie bent in taal en tekst, of moeite hebt met ‘opscheppen over jezelf’. Ingrid Hakkert is specialist op het snijvlak van communicatie, marketing en recruitment. Dankzij haar jarenlange ervaring en haar netwerk van loopbaancoaches en recruiters kent ze ‘de andere kant van de tafel’. Deze kennis gebruikt zij in haar trainingen en sollicitatiebegeleiding. De praktische handvatten en tips over doel, inhoud, opbouw en toon helpen je bij het bouwen van een gedegen fundament voor je brief. En voor je pitch, sollicitatiegesprek, formulier, etc.  Bij de hand hebben: vacature die je interessant lijkt.

  • wo 15 apr
    event is vol!

    Online

    • solliciteren

    Gesprekstechniek: het sollicitatiegesprek

    Vind je een sollicitatiegesprek ook spannend en misschien zelfs wel zenuwslopend? Dat is heel vervelend en op die manier is het moeilijk om het beste van jezelf te laten zien. Dat kan beter.Doe mee aan het webinar "Gesprekstechniek: het sollicitatiegesprek" en zorg ervoor dat daarna ieder sollicitatiegesprek relaxed verloopt. Zo kom je ontspannen en kritisch over en kan je het beste van jezelf laten zien. Tijdens dit interactieve webinar:verrijk je je inzicht in hoe een sollicitatiegesprek verlooptleer je hoe je je voorbereidt voor meer impactleer je welke vragen er worden gesteld en vooralwelke vragen jij kan stellenword je je meer bewust van wat een werkgever echt zoekt enleer je wat je kan doen om aan zijn wensbeeld te voldoen, zonder jezelf te veranderen. Je krijgt tips en trucs waarmee je met een relaxte en kritische houding het gesprek voert. Om van elkaar te leren en ervaringen te delen op het gebied van gespreksvoering, is dit webinar interactief en kunnen slechts 20 mensen deelnemen. Snel inschrijven dus!

  • do 16 apr

    Online

    • solliciteren

    Zoek je nieuw werk? Stop met solliciteren!

    Je leert in dit webinar:Een methode hoe jij met netwerken veel meer kans maakt op een baan dan met solliciteren.Hoe je je het beste kunt voorbereiden.Wie je het beste kunt benaderen.Hoe je iemand kunt benaderen?Hoe je het gesprek voert.Wat je na het gesprek het beste kunt doen.Kortom, een netwerkmethode die een hoge kans van slagen geeft om die baan te krijgen die jij wilt.

  • do 16 apr

    Online

    • solliciteren

    Maak de MATCH: in 5 stappen naar de baan die bij je past

    Weet je niet goed wat je wilt? Vind jij het ook lastig om jezelf te ‘verkopen’ tijdens een sollicitatiegesprek? Misschien is het al lang geleden dat je hebt gesolliciteerd en weet(of durf) je onvoldoende te benoemen waar jij goed in bent en waarom een organisatie voor jouw kennis, kunde en persoonlijkheid zou moeten kiezen?Het liefst vind je een werkomgeving die past bij je persoonlijke drijfveren, talenten en ambitie. Maar welke zijn dat en hoe pak je dat aan? Om een (werk)plek te vinden waar je tot je recht komt is het belangrijk om te ontdekken wie je in de kern bent, waar je goed in bent, wat je nou echt wilt zijn en hoe je dit verwoordt tijdens een netwerk- of sollicitatiegesprek. Ken jezelf, ken de markt en positioneer en presenteer jezelf succesvol op de arbeidsmarkt anno nu. Om dat te kunnen, ontwikkelde Annett de MATCH-methode die je helpt om in vijf logische stappen de baan te vinden die écht bij je past. Annett neemt je mee op een reis langs de vijf stappen die nodig zijn om ook jou een carrièreboost te geven. Hierover schreef zij ook het boek ‘Maak de MATCH’.Belangrijkste inzichten na de workshopHet webinar geeft je vijf heldere en concrete stappen om de baan te vinden die écht bij je past.Je krijgt inzicht in hoe je met meer rust en structuur kunt solliciteren. Een baan zoeken is immers al vermoeiend genoeg!Je ontdekt wat je talenten en drijfveren zijn en hoe je die doorvertaalt naar jouw presentatie op de arbeidsmarkt anno nu.

  • vr 17 apr
    event is vol!

    Online

    • ondernemerschap

    Een toekomst als Virtual Assistant, iets voor jou?

    Een tweede sessie, omdat de eerste vol was. Dit is dus dezelfde workshop als 14 april!Het beroep Virtual Assistant (VA) is in opkomst en zeker nu we midden in de Coronacrisis zitten. Een Virtual Assistant ondersteunt ondernemers en midden- en kleinbedrijven bij de dagelijkse werkzaamheden. Hierbij kun je denken aan agenda- en emailbeheer, onderhoud website en social media, ondersteuning financiële administratie, organiseren van evenementen, etc. Al die zaken waar ondernemers geen tijd of geen zin in hebben, maar wel moeten gebeuren. Door het ontzorgen van de ondernemer kan deze zich meer bezighouden met zijn of haar passie. Maar denk ook bijvoorbeeld aan de Office-Manager die op afstand de werkzaamheden verricht. Die als spin in het web zorgt dat de directie nergens meer aan hoeft te denken en op deze manier ontzorgt. Steeds meer bedrijven kijken nu ook naar deze mogelijkheden en zien hier de voordelen van in. Een VA is niet per definitie een ZZP-er maar kan ook in loondienst werken en hun manager/leidinggevende ondersteunen.​In 2015 hebben Mirelle Petit en Mariëlle Elsing de stap naar het ondernemerschap gezet. Zij ontzorgen met veel plezier ondernemers vanuit Elle Office Support. Zij helpen hen zodat zij zich helemaal kunnen richten op hun core business. Zij worden regelmatig gevraagd om advies en begeleiding door mensen in dit vak. Daarom hebben zij in 2018 de Welles! Office Academy opgericht om zo hun ervaringen en expertise te delen door middel van de opleiding van startende Virtual Assistants en Inspiratiesesssies en workshops. Dit doen ze in samenwerking met gespecialiseerde partners én een aantal van hun klanten. Zij helpen hiermee andere Virtual Assistants op weg om met net zoveel plezier dit werk uit te voeren als zij doen.Tijdens dit informatieve webinar zullen Mirelle en Mariëlle hun ervaringen delen over het vak en is er ruimte om vragen te stellen.

  • vr 24 apr
    event is vol!

    Utrecht

    • coaching

    Stop met zoeken! Trek naar je toe wat jij wilt!

    We willen allemaal zo graag groeien, maar lopen vaak ‘stuk’ op de vraag : Hoe dan?Tijdens deze workshop gaat coach Tamara Strijk je laten zien dat die HOE-vraag niet belangrijk is, maar jouw belemmerende overtuigingen wel. Er is namelijk maar 1 persoon die jou tegenhoudt en dat ben jezelf!Jij wilt dolgraag die baan hebben? Waarom heb je deze dan nog niet…? Of zit jij nog in de fase dat je niet weet wat jij wilt.. Wat dan ook.. Uiteindelijk zitten alle antwoorden in jou en vind je deze nergens anders dan bij jezelf. Laten we eens de diepte in gaan in een kleine groep waarbij jij je voldoende op je gemak voelt om eens echt eerlijk naar jezelf te kijken, want uiteindelijk creëer jij toch echt alles zelf!Tamara Strijk begeleidt mensen om aangeleerde en opgelegde overtuigingen los te laten, zodat ze de persoon gaan zijn die ze willen zijn. Dankzij inzichten die haar klanten krijgen komt het vertrouwen in henzelf terug, waardoor de relatie met hun partner en kinderen verbetert. Tamara gelooft dat wij alles om ons heen zelf creëren door onze mindset en de keuzes die we maken. Zelf was ze jarenlang depressief en nu kiest ze er bewust voor om gelukkig te zijn en creëert ze haar eigen leven.UpdateVanwege de adviezen vanuit de RIVM zal dit event digitaal worden gehouden. Daardoor kunnen nieuwsgierigen uit heel Nederland profiteren van deze workshop. De trainer zal via een video-verbinding zijn/haar kennis delen en we zorgen dat er ook volop interactie zal zijn met de deelnemers. Zo kunnen we vanuit huis toch ons netwerk vergroten! Houd de site en je mailbox in de gaten voor updates. Omdat alle fysieke bijeenkomsten zijn uitgesteld, bieden we bij JobOn deze maand een breed aanbod van online trainingen, webinars en video-calls. We zorgen dat alle thuisblijvers van Nederland voldoende inspiratie en motivatie krijgen!

  • ma 11 mei

    Den Bosch

    • solliciteren

    Trainingsdag bibliotheken

    Dankzij een financiering vanuit Koninklijke Bibliotheek Nederland kunnen bibliotheken in Nederland profiteren van de kennis en het netwerk van JobOn (voorheen DeBroekriem). De stichting heeft jarenlange expertise met het opbouwen van communities voor werkzoekenden. Ben jij werkzaam bij een bibliotheek en wil jij ook verkennen welke rol uw organisatie kan hebben op het gebied van Werk & Inkomen? Tools om zelfstandig workshops te organiseren voor werkzoekenden Pieter Vermeer (Stichting DeBroekriem) en Lisenka Akse (Koninklijke Bibliotheek Nederland) ontvangen op 11 mei vertegenwoordigers van maximaal 10 bibliotheken die zijn geselecteerd om te participeren in de trainingsgroep. Tijdens de trainingsdag in Den Bosch (exacte locatie volgt nog) krijgen de bibliotheekmedewerkers inzicht in het programma van JobOn en krijgen ze handvatten hoe ze zelfstandig een aantal netwerkbijeenkomsten kunnen organiseren voor werkzoekenden in de eigen bibliotheek. Bibliotheken krijgen daarbij een toolkit waarmee ze een nieuwe dienstverlening kunnen implementeren in de bibliotheek. In de middag gaan we met elkaar aan de slag met een workshop onder leiding van toptrainer Romy de Rijk.Workshop: Werken met groepen Bibliotheek medewerkers:– kennen de belangrijkste factoren om de dynamiek in een groep te managen– kunnen in de meest voorkomende situaties het proces in de groep met werkzoekenden in goede banen leidenHeb je interesse of wil je meer informatie over de trainingsdag? Neem contact op met Inge Laagewaard via inge@jobon.nl of 0637432265.

  • di 19 mei
    event is vol!

    Schiedam

    • coaching

    Kantelen in werk: neem jezelf als uitgangspunt!

    De arbeidsmarkt verandert in rap tempo. Naast ontwikkelingen als flexibilisering en toenemende onzekerheid, veranderen we als werkende mensen ook. Onze eigen wensen en verlangens mogen meer de boventoon voeren. We raken wel een beetje klaar met het oude systeem van hiërarchie. Het werken ‘onder een baas’ begint bij steeds meer mensen te knellen. We willen meer vrijheid en doen, wat er toe doet. Om zo van waarde te zijn voor anderen, geld te verdienen en een bestaansrecht op te bouwen.Alle ontwikkelingen vragen dat je steeds beter moet weten wie je zelf bent en wat voor jou belangrijk is. Om te kunnen sturen op je eigen zingeving, vorm en inhoud van werk. Om jezelf serieus te nemen en tot je recht te laten komen. Nieuwsgierig geworden hoe je dit doet?Het antwoord van de spreker: door te kantelen in werk.Als je kantelt in werk, dan betekent dat, dat je niet langer automatisch een aangeboden werkprofiel als uitgangspunt neemt. In plaats daarvan neem je jezelf als uitgangspunt. Je kantelt steeds meer van werken vanuit een systeem/opdracht, naar werken vanuit eigen verbinding, eigen opdracht. Dit kan binnen en/of buiten organisaties zijn. Je hoeft niet langer te denken in één baan.In de workshop ‘Kantelen in werk’ deelt Reina Janssen haar praktijkervaring en zeven tips. Zeven onderwerpen die bewuste aandacht en sturing verdienen. Het is geen theoretische uiteenzetting. Alle voorbeelden illustreert Reina met anekdotes uit haar eigen werkleven. Daarbij neemt ze deelnemers mee in kleine opdrachten, om ook stukjes van hun eigen ervaring te delen. Op deze manier is haar sessie altijd verhalend, leerzaam, herkenbaar en inspirerend.

“Ik solliciteer, netwerk en help anderen graag verder. Deze combinatie vind ik terug in de vrijwilligersfunctie van eventmanager. Ik ontmoet daarbij nieuwe mensen en luister graag naar hun verhalen en ervaringen”

- Theo (Breda)