Wat bijna iedereen vergeet in zijn cv te zetten!

Worstel jij ook met jouw cv? Wat je er wel in moet zetten, of wat juist niet. Hoe je kan opvallen? Recruiters kijken maar 6 seconden. Dus zaak om ze door jouw cv heen te leiden en ze te verleiden!

Als je het goed aanpakt kan jouw cv:
  • jou verkopen
  • jouw ‘personal brand’ versterken
  • jezelf onderscheiden van jouw concurrenten
  • recruiters aantrekken dat ze jouw cv helemaal lezen
  • ervoor zorgen dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek

Mij valt op dat er 4 onderwerpen zijn die bijna altijd ontbreken in een cv! Doe je voordeel met deze 4 tips.

1. Killer-headline
Op veel cv’s staat bovenaan cv of curriculum vitae. Zeg nu zelf, dat is toch wel erg uitgekauwd en vanzelfsprekend? Begin je cv eens met een killer-van-een-headline, ofwel kopregel. Een eye-catcher die de lezer direct triggert tot het lezen van jouw cv.

Chris van Moorsel - De teammanager customer service die staat voor de organisatie, service en klant
BAM! Dan kom je lekker binnen. Het geeft direct focus. Zet jezelf en de functie die je zoekt prominent in beeld. Het letterlijk benoemen van de functie geeft richting en zal je al dichter bij jouw doel brengen.

2. Ambitie
Ambitie gebruik ik voor wat in marketingtermen ook wel ‘propositie’ wordt genoemd. Een propositie is de belofte over jouw waarde die een werkgever van jou mag verwachten. Hier vertel je dus wat jouw onderscheidend vermogen is, wat jij toevoegt of oplost voor een organisatie.

Beschrijf jouw ambitie in 2 zinnen. Dat is nog knap lastig om over jezelf te schrijven. Als het je lukt, heb je wel meteen jouw pitch klaar!

3. In de bonus
Wat heb jij voor extra’s te bieden? Benoem expertise of vaardigheden die iemand niet zo snel van jou verwacht of kan afleiden van jouw ervaring.

- je coacht sportteams in je vrije tijd
terwijl je werkt als procestechnoloog
- je blogt en vlogt als een echte 'Social Media Queen'
je bent net 56 jaar geworden
- jij bent erg handig en verbouwt huizen

in het dagelijkse leven ben je werkzaam als HR manager

4. Prestaties
Benoem in je cv opmerkelijke prestaties. In cijfers, percentages en concrete resultaten. Cijfers blijven hangen en maken indruk.
- klanttevredenheid van 65% naar 80%
- ik organiseer events voor 1.000 deelnemers
- ik geef leiding aan 75 fte

Laat zien met jouw cv wie jij bent, wat jij wilt en wat je te bieden hebt!

Over de auteur:
Freeke Mauritsz